خیانت در زندگی مشترک، روابط فرازناشویی و تاثیر آن بر نظام خانواده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399
بازدید : 13
نویسنده : زینالی

رابطه فرازناشویی یا خیانت چه عللی دارد؟

در وهله اول، خیانت به همسر و رابطه فرازناشویی و دوستی با فرد متاهل از نبود اخلاق در جامعه سرچشمه می گیرد. اگر افراد صرف نظر از این که مذهبی باشند یا غیرمذهبی، به اخلاق پایبند باشند در روابط خود احتیاط بیشتری می کنند و ارتباط با متاهل (چه مرد و چه زن) را یک تابو می داند. متاسفانه افول اخلاقی جوامع منجر به ارتباط های این چنینی شده است.

دومین علت آن عدم ارضای نیازها از طرف شریک زندگی است. متاسفانه در جامعه ما دختران و پسران قبل از بلوغ شخصیتی و عقلی و بدون یاد گرفتن اموری مانند همسرداری و مهارت های جنسی و عاطفی ازدواج می کنند و عموما یا در انتخاب خود دچار اشتباه می شوند و یا در رفتار خود با همسر. بخصوص عدم آگاهی در باب امور عاطفی و جنسی منجر به خیانت طرف مقابل است. از نظر علم روانشناسی مردان به رابطه جنسی اهمیت بیشتری می دهند و در این زمینه حساسیت بیشتری دارند منتها همین مردان از نیازهای جنسی زنان و تفاوت نیازهای این دو آگاهی ندارند و همین امر سبب می شود تا رابطه جنسی و عاطفی ایشان با همسرشان افت کند. خانمها به امور عاطفی اهمیت بیشتری می دهند منتها توانایی تامین نیازهای عاطفی همسرشان را ندارند. هنوز بسیاری از خانمها و آقانایان نمی دانند که نیاز خانمها، محبت و نیاز آقایان، اقتدار است. وقتی افراد از نیازهای هم خبر ندارند قاعدتاً نمی توانند نیازهای هم را درست برآورده کنند.

سومین علت که بیشتر در مردها وجود دارد تنوع طلبی ناشی از عقده های کودکی است. فرد در کودکی از نظر عاطفی تحت فشار بوده و محبت کافی دریافت نکرده و اکنون در بزرگسالی این نقص را از طریق تنوع طلبی جنسی رفع می کند. به همین دلیل است که افراد حتی در ازدواجی که با شوق و ذوق خودشان شکل گرفته پس از مدتی به سمت خیانت می روند.

رابطه فرازناشویی یا خیانت

علت بعدی آموزشهای نادرست رسانه هاست. در فیلم ها و رسانه های جمعی بخصوص در فیلم های ماهواره ای این امور بسیار عادی نمایش داده می شود.

البته هیجان طلبی برخی افراد را نیز باید درنظر گرفت. برخی افراد اصولا ماجراجو و هیجان طلب هستند و مدام به دنبال امتحان مسایل جدید و روابط جدید هستند. این افراد باید سعی کنند هوش هیجانی و مهارتهای اجتماعی خود را افزایش دهند و در جهت بهبود زندگی قدم بردارند.

نهایتاً این که اصولا در جامعه ما کسی به فکر اصلاح خود نیست همیشه افراد دنبال این هستند که انگشت اتهام به سمت دیگران ببرند. دختران و پسران مجردی که سمت متاهل می روند می گویند همسر طرف مقصر است و خودشان را فریب می دهند یا همسرانی که دچار مشکل می شوند و یا دچار طلاق عاطفی می شوند به جای اصلاح رابطه و زندگی مشترک شان دنبال زنگ تفریح و روابط فرازناشویی می روند.

 

ادامه مطلب در : https://vakiltop.com/blog/betrayal-in-cohabitation/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفتر وکالت (بنیاد بین المللی حقوقی سنا) و آدرس lawsena.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 125
بازدید کل : 5862
تعداد مطالب : 273
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com